Чи може продавець вимагати у покупця паспорт при поверненні грошей за надміру сплачений товар?

У гіпермаркеті Ашан Алтуф'єво в чеку на оплату покупки була двічі вказана проплата за один і той же товар. До мого прохання про повернення помилково взятих грошей відділ по рекламаціях поставився з розумінням і запропонував написати заяву за прийнятою в гіпермаркеті формі. Я відмовився заповнити запропоновану форму, так як в ній необхідно вказати всі паспортні дані (номер, серія, кому, коли і ким виданий, прописку), адресу проживання та телефон. На мою пропозицію обмежитися тільки пропискою і телефоном, а паспорт просто пред'явити для перевірки правильності зазначеної прописки співробітники відділу відповіли відмовою, пославшись на інструкцію ЦБ РФ по складанню документів на повернення грошей (лист ЦБ РФ від 04.10.1993г. № 18 відредаговане 26.02.96г ., "Про біля "). Мене попередили, що якщо не буде заповнена запропонована магазином форма заяви, то гроші не будуть повернуті.
Мене цікавить, чому при повній і визнаною вини магазину я повинен виконувати їх вимоги, а не обмежитися найпростішим заявою і наданням чека із зафіксованою помилкою магазину, чому я повинен повідомляти будь-кому мої паспортні дані, незаконне використання яких може обернутися для мене серйозними проблемами, чому я повинен виконувати вимоги ЦБ РФ, які для мене не є законом, та до того ж 15-річної давності? Чому магазин не хоче виправити допущену помилку ефективно і без скандалу, наприклад, просто відпустивши мені другий комплект товару відповідно до пробитим чеком?
Поясніть, як мені вирішити виниклу проблему найпростішим способом, без зайвої тяганини і надання всіх моїх даних з урахуванням, що ціна-то питання всього 35 рублів.
Всього доброго і з щирою вдячністю. С.Н.

Сергій Миколайович

Відповідь юриста:

Привіт, Сергій Миколайович. Згідно ПИСЬМУ від 4 жовтня 1993 р. N 18 ПРО ЗАТВЕРДЖЕННЯ "ПОРЯДКУ ВЕДЕННЯ КАСОВИХ ОПЕРАЦІЙ У РОСІЙСЬКОЇ ФЕДЕРАЦІЇ", при видачі грошей за видатковим касовим ордером або замінюючим його документом окремій особі касир вимагає пред'явлення документа (паспорта або
Іншого документа), що посвідчує особу одержувача, записує найменування і номер документа, ким і коли він виданий і відбирає розписку одержувача. Таким чином вимоги продавця законні.

 

Додаткові матеріали:

  • Чому продавець не змінює телефон, а вимагає проведення експертизи?
  • Проведення незалежної експертизи якості товару за рахунок покупця
  • Захист прав споживача при поверненні неякісного товару
  • Претензія на повернення
  • Повернення побутової техніки в магазин

  • Постав своє питання прямо зараз та отримай відповідь юриста по телефону Безкоштовно!

    Ваше ім'я *
    Телефон *


    Ваш регіон *


    Ваше питання *


    24 години онлайн. Постав своє питання прямо зараз Безкоштовно!

    Центр Правової Допомоги © 24Laws.com.ua

     

    Харків, Київ, Дніпропетровськ